Vigtigheden med en optimeret online tilstedeværelse for lokale købmænd

Her har vi samlet nogle grunde til, hvorfor online tilstedeværelse som en professionel hjemmeside, og strategisk SEO er vigtige for lokale købmænd.

 

Dit websted er simpelthen et medie, ligesom papir eller et word-dokument.

 

Du har brug for overbevisende indhold, skrift, billeder, design og psykologisk forbindelse for at hjemmesiden er effektiv.

 

Bliv lokalt

Et af de hotteste digitale marketingtips er at holde øje med din baghave. Når du skriver “købmand” i en søgemaskine, har du måske bemærket, at du får resultater for købmænd, der er i nærheden, uanset om du havde det til hensigt eller ej. Det er fordi søgemaskiner antager, at du gerne vil vide om virksomheder, der er tæt på.

 

Tilføjelse af lokale søgeord til dit websted giver dig disse resultater. At nævne lokale plus dine produkter i et nærliggende miljø booster din profil hos en lokal kundebase. Byg et stærkt fundament i nærheden, og du vil have en fantastisk kundebase at starte fra.

 

Hold kontakten

Du skal sikre dig, at alle dine kontaktoplysninger er opdaterede og tilgængelige for dine kunder til enhver tid. Hvis de efterlader en kommentar på din konto på sociale medier, skal du svare inden for 24 timer. Selvom du får negativ kritik, ser det hurtigt bedre ud for din virksomhed at reagere end slet ikke at svare.

 

Sørg for, at du har udfyldt dine profiler helt i hver virksomhedskatalog. Når ukorrekte oplysninger kommer ind i en af dem, kan de købes og omdistribueres af andre mapper, der forsøger at opbygge deres publikum. Ved at gøre krav på din fortegnelse kan du også poste billeder af din butiksfacade, dine produkter eller dine tjenester, efterhånden som folk bruger og udforsker dem.

 

Sørg for at få dine mest loyale kunder til at skrive anmeldelser af din virksomhed på disse konti. Dette vil forhindre din vurdering i at skride, hvis du ender med en negativ anmeldelse.

 

E-mail marketing

At oprette en e-mail-liste, som kunder kan tilslutte sig, er en måde at holde dem engageret. Overvej at tilbyde en engangsrabat eller andre incitamenter for at tilskynde folk til at tilmelde sig for at modtage e-mails. Små virksomheder kan dele opdateringer såsom nye produkter eller tjenester, kampagner eller ændringer af åbningstider. Værktøjer som MailChimp kan få dig i gang.

 

Beløn dine loyale kunder

Faste kunder er livsnerven i din butik, så medtag en særlig godbid til dem i din marketingkampagne. Vis din påskønnelse til dine loyale kunder ved at give dem særlige tilbud, før du offentliggør store salg til offentligheden, så de får tidlig adgang til dine tilbud.

 

Du kan også sende smugkig-nyhedsbreve, hvis du har en e-mail-liste. Inkluder eksklusive tilbud eller giv mulighed for at reservere varer i forvejen som en belønning for dine loyale kunders fortsatte support.

 

Boost din oplevelse i butikken

Adskil din lokale butik fra de større konkurrenter ved at skabe et miljø, der får dine kunder til at føle sig ekstra specielle. Sørg for at annoncere for dine udvidede åbningstider og andre oplevelser via sociale medier, e-mail og i butikken.

 

På et så konkurrencepræget marked er reklame og markedsføring ikke noget, en lille virksomhed kan ignorere. At lære at markedsføre en lille virksomhed er en nødvendighed, og i denne digitale tidsalder er mulighederne mere forskellige end nogensinde. Mund til mund vil kun hjælpe dig med at overleve så længe!

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *